THANK YOU FOR THIS YEAR´S QUEER ART FEST!! IT HAS BEEN FABULOUS, WATCH OUT FOR A POSSIBLE FUTURE FESTIVAL HERE 
OR AT Facebook/QueerArtFestStockholm or Instagram/queer_art_fest_sthlm!!

Buy your ticket at KULTURBILJETTER! During the day free entrance 13-17 hs, after 17 you will need day ticket or weekend ticket!
If you prebook your tattoo you have free entrance to the festival (write to queerartsthlm@gmail.com and tell us with whom you have booked)

Sixten Sandra Österberg

Sixten Sandra Österbergs´ works fluctuates between large and small perspectives where they end up in the borderland between abstraction and figuration. The visual narratives explore and problematize the themes about corporeality and not too seldom, it includes the female body or a queer/-norm-breaking body/bodies. In the development of the artworks, confidential photos and photos from the mass media, pop culture and the internet are the starting point. Many of the paintings can be perceived as some kind of portraits, but they are not principally portraits based on the classical aspect. They manifests expressions of sexuality, intimacy, mystery, gender, obscurity, and representation where social conventions are questioned and highlighted.

– – –

Del LaGrace Volcano

LOVE, LUST & LEGACY: 40 YEARS of QUEER SERVICE to the CAUSE is the result of 4 decades creating images with people who exist outside the bi-polar binaries of sex and gender. Images that are not only documents of a ’queer time and place’ but also iconic testaments to the love, lust and burning desire to defy the forces that seek to destroy, disrespect and de-activate us. From (Kathy) Acker to (Mojisola) Adebayo, (Barbara) Hammer to (Jack) Halberstam, (Isaac) Julien to (Derek)Jarman to Dr Dahl, (Pratibha) Parmar, (Paul) Preciado, (Leslie) Feinberg, (Zackie) Achmat, (Annie) Sprinkle, (James) Green and a great deal more, Volcano has connected and created with them all.
This is what it looks like when queer+ theory is put into glorious technicolour practice.
”I am an artist who also has great story. Some might call this gossip and that’s true too. Just like Jose Munoz I am known to like a bit of cock a doodle doo.”

– – –

Nino Ramsby

Milsvida granskogar, i rummet ett fönster som skyddas från insyn och utsikt av en gardin, en park i en stad en kväll, där mörk realism får krocka med ett drömskt och poetiskt berättande. Det handlar om att välja att vara tillgänglig för de detaljer som finns runt omkring. Detta går som en röd tråd genom allt han gör och yttrar sig på olika sätt Det är ett mycket modigt förhållningssätt och krävande då man måste finnas till hands hela tiden, men det ger också mycket tillbaka ~ till Nino själv och till oss som får se.

Det är svårt att ge en generell beskrivning av hur jag jobbar fram verken eftersom de kommer till på så olika sätt varje gång, och jag vet egentligen inte om det spelar någon större roll, men jo, lite, eftersom jag ju själv är intresserad av material, konstruktioner och hantverk i sig och ständigt frågar folk hur de gått till väga.

Jag använder olja akvarell och akryl blyerts, ibland renodlat men många av mina bilder blir till genom blandtekniker med fotografiet som utgångspunkt och blandas med målarmedier av olika slag. Varje bild kommer till på sitt eget sätt. Ibland tar jag kort på en av målningarna och printar sedan ut den för att sedan måla på bilden med tex akvarell.

Momenten fram till en färdig bild kan vara väldigt många, tillvägagångssättet är inte förutbestämt, jag har inte någon vision som jag sedan försöker eftersträva utan gör val på vägen som jag inte har någon aning om vart de leder mig. Ibland känns valen självklara och tydliga men sen tappar jag kontakten med någon slags objektivitet och låter det få vara så. Det viktiga är att göra val, att inte fastna i en känsla av att valen avgör om det ska komma att bli ett mästerverk eller inte.

Kanske är verket plötsligen en färdig bild som visas upp på en utställning. Kanske fortsätter bilden att bli till efter att den en gång blivit ”klar”. De kanske är färdiga i varje stadie, eller så är de alltid ofärdiga. Jag vet inte det själv. Fast ibland vet jag det, i en kort sekund… sen ändrar jag mig igen.”

– – –

Lo River Lööf

Lo River Lööf, den/they, is a Stockholm based artist that mostly works with photography and have a diploma/graduation in photo journalism.
Lo is a trans, queer artist that doesn’t identify with the two normative genders that this society is based on.
Working from their own identity and in some ways to tell their and other people’s stories focusing on body, identity, gender/non gender and gender construction.

Lo does documentary photography mostly focusing on portrait, portrait stories of queer and trans* people. The 2019s RFSL Trans calendar is an example of their work and with layout by Jojo Ramey Louis (@jojorameylouis).
Their photos usually spring from own experiences and moves delicately in between self portray and portray, finding balans in a spectrums of emotions in the people they are portraying.
Words that come in mind is tender and respect, but also near/close, true/pure.
In their process its very important for them that the model/subject feel respected and free and comfortable so to show them from a point a view where the person is feeling proud about.
Instagram was a very important way to start their process to accept not being a cis person, and have been an important platform to meet other trans and queer people around the world that started as a big support and have resulted in a lot of important relationships in their life.

– – –

Buy your ticket at KULTURBILJETTER! During the day free entrance 13-17 hs, after 17 you will need day ticket or weekend ticket!
If you prebook your tattoo you have free entrance to the festival (write to queerartsthlm@gmail.com and tell us with whom you have booked)